W oliwskim Domu Korczaka Regionalnej Placówce Opiekuńczo-Terapeutycznej w Gdańsku przebywa 45 dzieci z różnym stopniem niepełnosprawności. Wiele z nich mieszka w nim od lat. Z uwagi na wiek i swoje ograniczenia nie mają już szans na znalezienie rodziny adopcyjnej bądź zastępczej. Przez ten czas pomiędzy wychowankami nawiązały się serdeczne i bliskie przyjaźnie.

Ta trudna i smutna sytuacja wzbudziła w nas pragnienie zbudowania dla naszych starszych wychowanków NOWEGO DOMU. Będzie to przestrzeń do życia, miejsce ich usamodzielnienia, nauki odpowiedzialności, budowania i kontynuowania rodzinnych relacji, w której mogliby pozostać już na zawsze razem.

Jeżeli chcielibyście nam pomóc w realizacji tego projektu zapraszamy do kontaktu.
Pomoc w formie finansowej można kierować na specjalnie do tego celu otwarte subkonto Gdańskiej Fundacji Korczaka:

50 1020 4900 0000 8602 3621 3084

W tym roku pojechaliśmy do pięknych okolic Zawiercia 🥰- dzięki naszym DARCZYŃCOM zwiedziliśmy wiele miejsc - Ojcowski Park Narodowy, Muzeum Rzemiosł Dawnych w Żarkach oraz Manifakturę Hokus Pokus w tym samym mieście, Bajkę Pana Kleksa w Katowicach, gościliśmy również na Jasnej Górze w Częstochowie oraz w Sanktuarium Matki Bożej Leśniowskiej. Każdego dnia korzystaliśmy z zewnętrznego i wewnętrznego basenu w Hotelu Villa Verde w Zawierciu - dziękujemy za gościnę😊 pozdrawiamy również naszego najlepszego kierowcę - Pana Adam Merchel

Zobacz galerię >>>

Tradycją naszą stało się, aby wakacje rozpoczynać w Malborku - tak też stało się u progu tegorocznych wakacji. Po śniadaniu wyruszyliśmy na stację kolejową, aby pociągiem dostać się do Malborka. Zdobyliśmy zamek z cudowną Panią Przewodniczką, która pokazała nam tajniki tego miejsca. Zajrzeliśmy również w pachnące zamkowe ogrody, do kuchni oraz studni. Na posiłku gościliśmy w Restauracji Bis, a późnym popołudniem wróciliśmy do domu - wakacje czas zacząć :D

ZOBACZ GALERIĘ >>>

Korzystając z wolnego weekendu wybraliśmy się na wycieczkę do Kołobrzegu😊 Zwiedziliśmy Ukrytą Krainę, spacerowaliśmy koło Pomnika Bohaterów, dotarliśmy do Miasta Myszy, a wieczorem podziwialiśmy zachód słońca na molo. Drugiego dnia jeździliśmy meleksem, zwiedziliśmy Muzeum 6D oraz Bazylikę Wniebowzięcia NMP, a cały pobyt dużo spacerowaliśmy kołobrzeskimi uliczkami pełnymi słońca - przystanki były na posiłek, małe lody i spotkanie rybaka 🥰